Wibra

  • 04 Feb 2014 08:22

Wie rekent koopt bij Wibra. Met zijn bijna 300 vestigingen is deze grote textielsupermarktketen een begrip onder de discounters in Nederland en België. Bij dit familiebedrijf staat de klant centraal. Die kan er terecht voor textiel, kleding en aanverwante artikelen met een lage prijs, goede kwaliteit en hoge service. Deze uitgangspunten gelden ook binnen het bedrijf; Wibra rekent zorgvuldig en houdt de kwaliteit van zijn dienstverleners nauwgezet in het oog. Dat G4S het waardetransport voor Wibra verzorgt, is een bewuste keuze.

Wibra winkel

Het gaat bij Wibra niet om de vraag óf een waardetransporteur het contante geld bij de filialen moet komen ophalen. De veiligheid van de medewerkers staat zonder twijfel voorop. "Het zelf afstorten van geld is al jaren geleden afgeschaft, simpelweg omdat het teveel risico's met zich meebracht", vertelt Harrie Kloezeman, financieel administratief medewerker. Kloezeman regelt vanuit het hoofdkantoor in Epe het geldtransport voor alle vestigingen in Nederland. Waar het wel om draait, zijn de kosten en de service, de prijs-kwaliteitverhouding dus. "Daarom maken we voor het grootste deel van de filialen geleidelijk aan de overstap van 'gewoon' waardetransport naar de Safe Express-oplossing van G4S. Dat is veilig en voordelig."

Kosten inzichtelijk

"Met Safe Express kunnen wij het contante geld eenvoudig afstorten in onze eigen winkels", zegt Kloezeman. "In plaats van een zware, gepanserde geldwagen komt twee keer per week een kleine, onopvallende auto het geld in een sealbag ophalen. Per transport betalen we een duidelijk tarief." Elk waardetransport kan eenvoudig online worden ingepland. Zo blijven de kosten voor ons stabiel en inzichtelijk. Voor de grotere vestigingen waarin meer contant geld omgaat, blijven we gebruik maken van het reguliere waardetransport."

Geleidelijke overstap

Inmiddels maken 170 Wiba-winkels gebruik van Safe Express. De transitie van regulier naar Safe Express ging in het begin soms niet direct goed, maar het viel mee, het was een kwestie van wennen. Binnen de filialen zorgt de overstap wel eens voor commentaar, veranderen is soms lastig. Maar na een paar transporten is het alweer gewoon. Uit veiligheidsoverwegingen is het exacte tijdstip van het transport niet bekend, maar de filiaalmedewerkers weten wel op welke dagen het transport plaatsvindt en zien over het algemeen een bekend gezicht. Dat is prettig. Als er ergens iets niet goed loopt, neem ik contact op met mijn vaste contactpersoon van G4S. Dat wordt altijd voortvarend opgepakt."

Cashportal

Ondernemers die gebruik maken van Safe Express, kunnen inloggen op een Cash Portal en zo online allerlei zaken regelen, zoals transporten inplannen, sealbags of wisselgeld aanvragen, adressen aanpassen en facturen inzien en downloaden. "Dat werkt goed", vindt Kloezeman. "Ik kan zo eenvoudig de regie houden. Er waren wel wat startprobleempjes. Ik kreeg bijvoorbeeld geen bevestiging van mijn handelingen, waardoor ik niet zeker wist of een wijziging goed was doorgevoerd. G4S zoekt wel altijd naar oplossingen. G4S ontwikkelt het Cash Portal steeds verder, gericht op inzicht en overzicht. Kloezeman besluit:"Safe Express is een uniek concept, geschikt voor alle ondernemers die kritisch naar de kosten kijken en bewust kiezen voor veiligheid."

Download het volledige artikel in pdf: Wibra - Safe Express

^