Achmea

  • 30 Dec 2010 12:58

Achmea laat niets aan het toeval over

Bij Achmea draait het om dienstverlening. Ook bij noodsituaties die de bedrijfsvoering verstoren of zouden kunnen verstoren, is alles erop gericht zo snel mogelijk weer actief te zijn. Hiervoor is binnen Achmea een uitgebreide crisisteamorganisatie ingericht. Binnen de teams zijn de taken en verantwoordelijkheden glashelder. G4S zorgt ervoor dat alle crisisteamleden bedreven en getraind zijn. „Als verzekeraar wil je vertrouwen uitstralen. Dan moet je de zaken intern ook goed regelen”, verklaart adviseur preventie en veiligheid Steffie Chaudron.

Bij het woord crisis denk je in eerste instantie aan een noodsituatie. Een ramp, een groot gevaar. Maar binnen Achmea is een crisis omschreven als een situatie die leidt, of kan leiden, tot ontwrichting van de bedrijfsvoering. En dan zijn er plots heel wat omstandigheden die onder de term crisis vallen. 

Ook gebeurtenissen die misschien niet direct tot onrust leiden, zoals een stroomstoring of een brand bij een nabijgelegen bedrijf. „Maar dat zijn wel situaties die dwingen tot beslissingen en acties van personen die daartoe bevoegd en getraind zijn.” Dat hiervoor een goed geoliede crisisteamorganisatie paraat is, is voor Achmea een vanzelfsprekendheid. Chaudron: „Als verzekeraar weten wij als geen ander dat je maar beter goed voorbereid kunt zijn.”

Download het volledige artikel in pdf: Achmea

^