Wat doet het G4S Emergency & Care Center?

  • 03 Jul 2017 13:18

Het Emergency & Care Center (ECC) is een afdeling binnen de Alarmcentrale van G4S. Bij het ECC worden andere klanten en telefoontjes afgehandeld, dan u wellicht zou verwachten. Wat dacht u van het begeleiden en geruststellen van ouderen in de nacht, het aansturen van regionale Dierenambulances of juist calamiteitenopvang voor gemeentes en provincies? Dat lijken allemaal nogal verschillende dingen, maar toch komen ze samen op het ECC.

G4S alarmcentrale centraliste

De mensen van het ECC

Op het EEC aan de slag gaan, dat vraagt wat van een medewerker. Niet alleen vragen we ze om kalm, rustig en bekwaam te blijven aan de telefoon. Dat doet elke medewerker van de Alarmcentrale. Het vraagt ook dat medewerkers zich nog meer inleven in de persoon die ze aan de lijn krijgen. Dat ze servicegericht te werk gaan met als doel de persoon aan de andere kant helpen en geruststellen. Veel van onze ECC-medewerkers hebben dan ook al wat werk- en levenservaring die helpt op dit vlak voor ze bij ons aan de slag gaan.

Diverse service

Als medewerker van het ECC neem je praktisch nooit de telefoon op met ‘G4S’, maar bijna altijd met de naam van de organisatie waar wij voor werken. Zo heeft u wellicht ook al eens ongemerkt onze mensen aan de lijn gehad. Wij bieden namelijk nogal een divers palet aan telefonische services.

  • Zorg voor ouderen – Voor verschillende zorginstellingen, maar ook voor ouderen thuis, zijn wij degenen die bellen nadat er een alarmmelding is gedaan door een hulpbehoevende. Daarvoor hebben ze dan bijvoorbeeld een alarmknop aan een ketting. Soms krijgen we dezelfde persoon wel 4 keer per nacht aan de lijn of moeten we juist meteen de thuiszorg of arts waarschuwen. Hoe dan ook: we blijven vriendelijk en stellen de cliënten gerust!

  • De intercom van een onbemand tankstation – Of het nou gaat om het printen van een tankbonnetje of het aan-/uitzetten van een benzinepomp met storing. Wij kunnen het allemaal op afstand en staan de beller vriendelijk te woord. Zelfs als er een auto in brand vliegt en we vanwege de veiligheid direct alle pompen moeten blokkeren.

  • Servicelijnen van woningbouw en andere bedrijven – Zeker bedrijven die 24/7 bereikbaar willen of moeten zijn, schakelen het ECC in buiten kantoortijden. Belt u voor stormschade of een lekkende kraan buiten werktijd? Dan neemt het ECC misschien wel op en stuurt de monteur of schade-expert naar u toe. Wij nemen altijd op met de naam van het bedrijf, dus als het goed is, dan merkt u geen verschil.

  • Alarm in de lift (telefonisch of via intercom) – Het is behoorlijk eng om tussen de 40e en 50e verdieping te blijven steken in de lift. Gelukkig kunnen onze medewerkers u dan geruststellen, terwijl ze zo snel mogelijk de juiste monteur of de brandweer naar u toe sturen.

  • Regionale Dierenambulance organisaties – Wij sturen binnenkomende meldingen naar de dichtstbijzijnde ambulance.

  • Calamiteitenopvang voor gemeente/provincie – Stel dat er een grote calamiteit plaatsvindt, zoals een groot ongeval, brand of chemische ramp. Dan opent de gemeente of provincie vaak een noodnummer waar u informatie kunt opvragen of zaken kunt melden. De mensen achter dat noodnummer, kunnen dan best eens bij het ECC werken.

  • Aansturing BHV bij grote organisaties – Wanneer een medewerker een situatie meldt voor de bhv-er bij de bank of kantoor waar hij werkt, dan krijgt hij via het bhv-noodnummer wellicht het ECC aan de lijn. Wij sturen dan in het juiste gebouw de bhv-ers van dienst erheen, geven een melding op de piepers of sturen soms wel honderden sms-meldingen tegelijk naar de medewerkers in het gebouw. Snel en efficiënt!

  • Vip-desks – Vanuit G4S beveiligen wij ook personen die daar een goede reden voor hebben, bijvoorbeeld uit de Quote-500 lijst. Zij willen vaak geen algemeen nummer bellen, maar direct geholpen worden. Daarvoor is het ECC! Of het nou gaat om hun eigen alarm bij inbraak of een onveilig gevoel als ze onderweg zijn, wij staan de mensen te woord en begeleiden hun veiligheid. Waar nodig sturen wij er onze eigen mensen of de hulpdiensten op af.

De Alarmcentrale verbindt heel G4S

Welke diensten u ook afneemt bij G4S, de kans is groot dat u ooit met de mensen op onze Alarmcentrale spreekt. Wij verbinden en bieden service voor alle onze diensten.

  • Bestelt u weleens cashgeld in het weekend? 
  • Vindt er een calamiteit plaats en belt u het algemene alarmnummer?
  • Wilt u buiten kantooruren een training boeken?

Dan nemen wij de telefoon op en helpen u verder. Graag gedaan!

Wilt u meer weten of heeft u interesse in de bijzondere en persoonlijke service die het ECC kan bieden?
Neem dan contact op via klantenservice@nl.g4s.com of bel  020 - 660 41 00.

^